Kerabat diRaja:

Friday, June 1, 2012

BFF Bukan BF #3

Sambungan BFF Bukan BF #2..

“Siapa lelaki tu… Ouh ye! Lelaki tulah yang dalam gambar tu..”

Lelaki misteri tu mencium tangan Anggun.. Anggun pun keluar dari kereta dan masuk ke dalam rumah.. Keesokkannya di sekolah ada kelas tambahan.. Jelita masuk ke dalam Toilet dan melihat Anggun sedang membetulkan ikatan rambutnya.. Anggun menjeling Jelita..

Jelita: Seronok keluar dengan “Uncle” u semalam?
Anggun: Macam mana u tau?? Ouhhh… Mesti BFF u yang cakap kan.. U tak perlu nak sebok sangatlah Jelita..
Jelita: I bukan nak sebok, I just pelik.. Muda ye Uncle u, tapi yang I lagi pelik kan.. Kenapa perlu u simpan gambar Uncle u dalam purse u tu?? (senyum)

Anggun membisu..

Jelita: Kenapa diam?? Semalam u keluar dengan Uncle u ke or scandal u??
Anggun: Hye u jangan merepeklah! U jangan nak tuduh tuduh!
Jelita: I bukan nak tuduh, semalam I nampak u balik naik kereta dengan lelaki tu.. Kalau betul tu Unclu u, perlu ke sampai dia nak cium tangan u..??

Anggun: Kalau betul sekali pun kenapa? U nak cakap kat Indra? Cakaplah! I tak takut pun, dan u yang perlu takut sebab I’m sure  yang Indra tak akan percaya apa yang u cakap.. Dia dah sayang sangat kat I, Jelita..

KRIIIIIINNNGGGGGGG!! (bunyi loceng)

Jelita tak membalas apa apa.. Anggun pun terus keluar dari toilet.. Dalam kelas Anggun dah tak duduk sebelah Jelita.. Jelita pun asek terfikir apa yang Anggun cakap tadi, dia pun tak pasti nak cakap ataupun tak.. Kalau tak cakap, nanti cinta Indra akan dipermainkan dengan Anggun.. Tapi kalau cakap, belum tentu Indra akan percaya..

Time rehat.. Indra dan Anggun rehat bersama, tapi Anggun mengajak Indra ke tempat yang sunyi sikit.. Anggun ingin bercakap sesuatu kat Indra..

Indra: Kenapa ni sayang? U ada benda nak cakap ke?
Anggun: Ye, memang ada..

Anggun mengeluarkan air matanya..

Indra: Sayang, kenapa ni? U ada masalah ke? Jangan lah nangis.. Please..
Anggun: I rasa serba salah nak cakap kat u.. I bukan nak burukkan sesiapa.. Tapi…
Indra: Sayang cakap jelah.. Ada orang buat u sakit hati ke?
Anggun: Jelita..

Indra: Jelita?? Kenapa dengan dia? Apa yang dia buat sampai u macam ni?
Anggun: Jelita tuduh I bukan bukan, dia cakap I ada lelaki lain.. Sedangkan I ada u seorang je sayang.. I sayang u sorang je.. Lagi dia cakap yang I ni tak boleh nak bahagiakan u.. Dia boleh hina I lagi, dia cakap I ni perempuan murah yang pindah sekolah ni, lepas tu nak rampas u dari dia.. I pun tak tau yang dia cemburu dengan kita atau apa.. I pun tak tau..

Indra: Tak kan lah Jelita nak buat macam tu.. dah melampau sangat tu..
Anggun: If u tak percaya tak apa lah.. I tau Jelita tu BFF u..

Anggun nak pergi tapi Indra pegang tangan Anggun..

Indra: Sayang, I percaya kat u.. Lepas ni apa je yang Jelita cakap kat u, u buat bodoh je okay..

Dalam masa yang sama, Jelita masih berfikir macam nak cakap kat Indra.. Jelita tak nak Indra diperbodohkan dengan Anggun.. Habis je waktu sekolah, Jelita terlihat Indra berdiri dihadapan toilet perempuan, Jelita pun menghampiri Indra..

Jelita: Indra.. Dapat jugak I jumpa u..
Indra: Apa yang u nak??
Jelita: I nak cakap sikit..
Indra: Nak cakap apa? Pasal Anggun? Dah lah Jelita,u jangan nak buat cerita yang bukan bukan..

Jelita: Haa? Apa u ni Indra.. I tak cakap apa pun lagi, boleh tak u dengar dulu apa yang I nak cakap sebelum u nak cakap yang bukan bukan pasal i..
Indra: Cakaplah apa yang u nak cakap..
Jelita: Apa yang I nak cakap ni bukan berniat nak rosakkan hubungan u.. Tapi I tak nak u dipermainkan je.. Anggun ada orang lain.. Maksud I, dia ada lelaki lain..

Indra: U jangan nak buat ceritalah Jelita.. U ingat I senang senang nak percaya ke?
Jelita: Tapi time I balik dari taman semalam I nampak..

Anggun keluar dari Toilet..

Anggun: U nampak apa Jelita? Apa lagi yang u nak fitnah i? Tak cukup u hina I, u cakap I bukan bukan.. Apa lagi? Kalau u memang betul tak suka I couple dengan Indra, Fine! I boleh pergi..

Anggun menangis.. Jelita tergamam melihat Anggun..

Jelita: I fitnah apa? Dan bila masa I hina u pulak? Apa yang u cakap ni Anggun? Siapa yang buat cerita sekarang ni? I ke U?
Indra: Eh dah lah! I malas nak dengar semua ni.. Jelita, I tak sangka u macam ni.. I ingat u boleh jadi kawan I yang boleh I percaya.. Tapi tak, u PENIPU!

Jelita terdiam kaku.. Indra dan Anggun pun beredar dari tempat tu.. Jelita melihat mereka berdua dengan air mata yang bertitisan..

Jelita: Tengku Indra! Satu hari nanti u pasti akan menyesal dengan semua ni dan apa yang u dah cakap.. U akan menyesal..!

Indra berhenti berjalan dan menoleh kearah Jelita..

Indra: Putri Jelita, I lagi menyesal sebab kenal u.. I sangat menyesal sebab jadi BFF u.. dan u dah tak ada kena mengena dengan hidup I lagi.. Tak ada!

Hancur hati Jelita seperti gelas kaca yang terjatuh ke lantai apabila mendengar kata kata Indra.. Dia tak sangka yang Indra akan cakap macam tu kat dia.. Bukan dendam dan bukan juga benci yang Jelita rasakan pada saat itu, tapi rasa menyesal sebab tak boleh nak yakinkan Indra yang dia dah dipermainkan.. Dia kalah dengan air mata Anggun yang palsu itu.. Kehidupan Jelita di dalam dan luar sekolah berjalan seperti biasa seperti tidak pernah kenal Indra dan Anggun selepas kejadian itu.. Hatinya sudah mati untuk percaya yang mereka berdua itu wujud..

SATU BULAN KEMUDIAN

Indra baru balik dari main futsal di taman.. Dalam perjalan dia pulang ke rumah, Indra mahu singgah sebentar di rumah Anggun.. Dari jauh Indra terlihat sebuah kereta di hadapan rumah Anggun.. Tak lama lepas tu kereta itu bergerak pergi, Indra perasan yang memandu kereta tu seorang lelaki.. Sampai saja Indra di hadapan rumah Anggun, Anggun pun keluar..

Anggun: Hye sayang..
Indra: Sayang, siapa lelaki yang datang rumah u tadi..?


BERSAMBUNG..


BFF Bukan BF #4

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: