Kerabat diRaja:

Saturday, May 26, 2012

BFF Bukan BF #1


Indra dan Jelita telah berkawan baik dari sekolah rendah lagi.. mereka tetap berkawan sampai sekolah menengah.. Mereka telah menjadi gossip hangat dalam sekolah, ramai yang fikir mereka berdua pasangan kekasih.. Tapi hakikatnya mereka hanya berkawan baik..

Pernah juga mereka terfikir untuk bercouple, dan ramai juga kawan mereka suruh bercouple  tapi terlalu aneh bagi mereka kerana terlalu lama mereka berkawan, perasaan hanya sebagai adik beradik je.. Kemana je Indra pergi mesti ada Jelita, dan kemana je Jelita pergi mesti ada Indra.. Bila kawan sekolah mereka melihat Indra atau Jelita jalan berseorangan, mesti kawan mereka pelik..

Boleh di katakana mereka berdua Top Model dalam sekolah tu, menjadi tumpuan umum.. Lagi lagi dengan wajah mereka yang Kacak dan Cantik.. Indra dan Jelita tak sama kelas, kelas mereka bersebelahan.. Kalau Indra pergi ke kelas Jelita, budak kelas Jelita dah tau dah siapa Indra nak jumpa.. Begitu juga bila Jelita pergi ke kelas Indra..  Seperti pasangan kekasih gitu..

Setiap kali waktu rehat Indra akan tunggu Jelita di depan kelas dan mereka akan rehat bersama.. Boleh dikatakan mereka ni lagi sweet dari pasangan yang bercinta.. Sekarang mereka di tingkatan 5, sudah seminggu persekolah berlalu selepas cuti panjang.. Pagi Isnin di kelas Jelita sangat sunyi, semua pelajar sibuk dengan hal masing masing sambil menanti kedatangan cikgu mereka.. Tidak lama kemudian guru kelas Jelita pun masuk bersama dengan seorang pelajar perempuan.. Jelita memandang je pelajar baru tu..

Cikgu mereka pun meminta untuk pelajar baru itu memperkenalkan diri..
“Good Morning, nama I Anggun Lestari Binti Dato’ Mansor Shah, u alls boleh panggil I Anggun”

Pelajar lain pun agak terpegun melihat kecantikan Anggun.. Sesiapa yang melihatnya pasti tergoda.. Memandangkan meja disebelah Jelita kosong, cikgu pun mengarahkan Anggun duduk disebelah Jelita.. Jelita memberikan senyuman kepada Anggun..

Jelita: “Hai, nama saya Jelita”
Anggun: “Ouh, okay.. Nama I dah tau kan?”

Jelita hanya mendiamkan diri seperti tahu sifat Anggun.. Apabila tiba waktu rehat, seperti biasa Indra pun tunggu Jelita di depan kelas.. Indra agak terkejut sedikit melihat ada pelajar baru di kelas Jelita..

Jelita: “Anggun awak tak nak rehat ke?”
Anggun: “Kejap lagi I turun u pergilah dulu..”
Jelita: “Okay, kawan I pun dah tunggu tu”
Anggun:“Kawan ke boyfriend?”
Jelita:“Kawan jelah”

Jelita pun meninggalkan Anggun didalam kelas..

Jelita: “Sorry, lama tunggu?”
Indra: “Dah biasa dah pun.. haha”

Jelita membetulkan tie Indra yang senget sedikit..

Indra: “Alolo, baiknya betulkan tie sayang dia..”
Jelita: “Sayang apa nya? u ni selekeh lah..”
Indra: “Mana ada, Eh tu pelajar baru ke?”
Jelita: “A’ah, baru masuk pagi tadi.. Anggun nama dia..”
Indra: “Ouh, dia tak pergi rehat ke? Ajak lah dia sekali rehat dengan kita..”
Jelita: “Dah tapi..”

Indra terus masuk dalam kelas dan menegur Anggun.. Indra agak terpaku melihat Anggun dan Anggun pun terpaku melihat Indra.. Seperti cinta padangan pertama..

Indra: “Err, eh awak, jom lah rehat sekali .. “
Anggun: “Tak ganggu korang ke?”
Indra: “Tak lah.. Kitorang okay je..”
Anggun: “Okay..”

Indra, Jelita dan Anggun pun jalan bersama menuju ke kantin.. Jelita melihat Indra lebih banyak berbual dengan Anggun dari dia.. Tapi Jelita tak fikir lain pun, dia hanya beranggapan yang Indra hanya mahu berkawan dengan Anggun.. Semenjak dari hari tu, mereka pun selalu rehat berTIGA bersama.. Anggun pun banyak tahu pasal Indra dan Jelita yang berkawan baik dari kecil lagi.. Kebetulan Anggun pun berpindah ke Taman perumahan yang Indra dan Jelita tinggal.. Suatu petang di tepi tasik, Indra dan Jelita duduk berdua sambil melihat kecantikan senja yang permai..

Indra: “Jelita, kita dah lama sangat kawan, u tak rasa ke yang kita perlu.. emm”
Jelita: “Perlu apa Indra?”
Indra: “Maksud I, kita perlu couple..”

Jelita terdiam.. Agak pelik pertanya Indra itu bagi dia, tapi dia rasakan kebahagiaan..

Jelita: “Maksud u, kita couple??”
Indra: “Tak tak, maksud I perlu ada couple, ada pasangan masing masing.. Tapi kita tetap BFF..”
Indra: “Ouh okay..”

Bagi Jelita apa yang Indra cakap tu membuat dia sedikit sedih tapi dia tetap gembira sebab dia tetap kawan baik Indra.. Indra tiba tiba memegang tangan Jelita dan memandang tepat ke mata Jelita.. Jelita agak terpaku.. Hati Jelita berdegup laju.. Indra tak pernah pun melakukan perkara ini kepada dia selama mereka berkawan..

Indra: “Jelita….”
Jelita: “Ye Indra..”
Indra: “I.. I.. I suka kat..

Jantung Jelita dan berdegup kencang..

Indra: “I suka kat Anggun, u rasa Anggun sesuai tak dengan I??”

BERSAMBUNG..


BFF Bukan BF #2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: