Kerabat diRaja:

Sunday, January 22, 2012

Kata-kata Semangat

Assalamualaikum

Bila aku patah semangat aku akan tanya pendapat orang lain, ada pendapat yang buat kita lagi lemah tapi ada pendapat yang akan menaikkan semangat kita.. Nasib baik ada senior aku bagi aku semangat dengan kata-kata ni;

"Kalau nak jadi pokok yang tinggi, 
jangan takut dengan angin yang kencang,
Semakin tinggi pokok, 
semakin kencang anginnya,
Kalau takut dengan angin yang kencang,
jadilah rumput di bawah pokok,
Tak dihambat angin kencang,
tapi dipijak orang.."


Aku tak akan jadi rumput lagi lepas ni.. Walau kuat mana pun angin yang datang, aku tak akan menyerah kalah.. Allah itu adil.. :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: