Kerabat diRaja:

Tuesday, August 23, 2011

Memory Terindah #1

Assalamualaikum~
Salam ramadan dan selamat berpuasa kepada anda yang membaca.. :)

Puasa ke?? Alhamdulillah kalau puasa..
Memory terindah #1 yang aku nak kongsi is bila kita baru nak belajar puasa. Dah la time tu aku ni kecil lagi,  apa benda maksud puasa pun aku tak tau.. Yang aku tau time tu tak boleh makan je.. Haha

Tapi yang best nya puasa setengah hari je. Jam 12pm dah buka dah. Haha.. Yelah baru nak blajar puasa la katakan.

Yang paling malas bila nak bangun sahur.. Aduhh. Macam macam cara mak bapak aku kejutkan. Tapi liat jugak nak bangun. Sampaikan bapak aku percikkan air kat muka. Baru boleh bangun. Tapi bukan time kecik je malas nak bangun. Searang pon susah nak bangun. Hahaha

Dulu kalau kita tak puasa mesti mak bapak kita cakap,"tak puasa tak boleh raya"
Di sebabkan kata kata tulah yang membuatkan kita rasa nak puasa.
Kalau tak puasa nanti tak dapat la baju baru, kasut baru dan semua baru lahh..
Sekarang, tak puasa pon berserba baru.. Bukan tu jer, dulu mak bapak aku siap janji lagi, if puasa penuh dapat rm30 ringgit sebab 30 hari puasa. Hahah.. Macam macam.. Time kita kecik kecik memang senang di perbodoh kan..

Tapi tak kesah la kan. Masing masing ada memory tersendiri.. Selamat berpuasa.. :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: