Kerabat diRaja:

Friday, July 8, 2011

Lawak Lewat Sebulan

lurzanstory

                 Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. Pada suatu malam si istri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata," ayang, period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kita kena gi check kat doktor..Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan istrinya untuk tidak memberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gembira ini sehingga ianya benar-benar pasti.. Pada suatu hari, pasangan ini didatangi oleh pegawai dari TNB kerana terdapat tunggakan dlam pembayaran bill elektrik rumah mereka. Pegawai TNB tu pun berkata " ini rumah en.Mahpus ker?" "ia,saya istrinya.Ada apa encik?"

Pegawai TNB tu pun berkata,"Puan, ni dah sebulan bulan lewat,saya dah tak boleh tunngu ni, nanti boss saya marah." Dengan nada terkejut, si istri pun membalas balik cakap pegawai TNB tu. "Apa?? Macam mana pulak encik boleh tau yang saya ni sebulan lewat???".. Pegawai TNB tu dengan selamba menjawab " Ala puan, ni kan zaman IT, semua benda dalam komputer dan kita boleh check Online"

Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si istri tu lagi terkejut.. "Apaaaaa??? Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tau??????" Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan," Relek puan, puan ni baru lewat sebulan, ada yang lagiteruk,lewat 5-6 bulan". Si istri yang terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun berkata," nanti saya bincang dengan suami saya.." Lalu pegawai TNB tu pun beredar dari situ..

Keesokkan harinya, selepas si Mahpus ini di beritahu oleh istri nya, dia pun naik berang dan terus ambil cuti dan pergi ke kedai TNB yang berdekatan.. Dengan tanpa menhiraukan pegawai2 TNB yang ramai di situ, dia pun memekik seraya berkata" Apa korang ni, istri saya sebulan lewat pun nak heboh2 ke dalam internet. Awak ni semua yang berkeluarga tak penah lewat sebulan kerrrrr??????!! Bisness apa korang ni?? nak kena saman ker???

Lalu pegawai yang datang kerumah si Mahpus ni berdiri dan memtenteramkan keadaan. "Sabar encik, sabar encik. Apa susah, kalau encik nak settlekan perkara ni, bayar je.." kata2 pegawai TNB tu membuatkan si Mahpus naik berang.. "Apaaa?? nak bayar korang? boleh belah laaa...." Lalu pegawai TNB tu pun cakap" kalau macam tu, Kita terpaksa potong encik punya.... ..."

Si mahpus mencelah,"APA?? potong?? habis tu istri saya di rumah nak pakai apaaaaaaaa??? Pegawai TNb tu pun cakap," nampak gayanya.. ISTERI ENCIK KENA PAKAI LILIN JERRR LAHHH"

             ?????????????????????????......?????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: