Kerabat diRaja:

Saturday, February 5, 2011

Estate Sangkuara (episod 4)

lurzanstory

Fiqa: (dalam hati) Ya Allah, kalau lah betul puan Zizie tak ada.. yang tadi tu siapa? (menelan air liur)


Hafiz: (menegur) Fiqa.. Fiqa..!


Fiqa: (tersedar dari mengelamun) Ha? apa?


Hafiz: Fiqa nampak Marisa tak?


Fiqa: Ouh.. Marisa.. dia tadi kat dewan kuliah.. awak pergi lag cari dia kat sana..


                  Fiqa terus jalan dan meninggalkan tempat itu..


Hafiz: (hairan) Ehh..




Toilet


                   Seorang student membuang tisu ke dalam tong sampah dari keluar dari toilet.
Fiqa masuk dan terus menuju ke singki.


Fiqa: (Hairan) Betul ke apa yang puan Ila cakap? kalau betul, yang aku nampak tadi tu apa?                  hmmm..


                   Fiqa membuka cermin matanya lalu di letakkan di atas singki. Fiqa membuka paip air lalu membasuh mukanya.. Penglihatan Fiqa kabur jika tidak memakai cermin mata. Fiqa meraba-raba untuk menganbil cermin matanya. Tanap tak sengaja Fiqa terjatuhkan cermin matanya keatas lantai. Fiqa tunduk lalu meraba-raba diatas lantai untuk mencari cermin matanya.. Tiba-tiba..


Student: Nah..


Fiqa: Emm.. terima kasih.. (memakai cermin mata)


                    Student perempuan itu tidak berkata apa-apa dan terus berjalan masuk ke dalam toilet. Fiqa memandang student itu dan terperasan yang student itu memegang bekas pill. Fiqa pun tidak mengendahkan lalu keluar dari toilet itu.. Tiba-tiba..


Ahhhhhhhh!! (bunyi menjerit)


                      Fiqa terkejut dan berhenti berjalan lalu menoleh ke dalam toilet. Fiqa terus menuju ke depan toilet yang student itu masuk.


Fiqa: awak..? Awak ok ke?


                      Fiqa mengetuk pintu toilet.. Pintu toilet itu terbuka sedikit. Belum sempat Fiqa menolak, pintu itu terhentak dan tertutup.


Fiqa: (terkejut) Ahhh..! Awak? Awak tak pape ke? boleh saya tolong?


                      Pertanyaan Fiqa tidak di balas. Fiqa tidak puas hati, lalu dia tunduk untuk melihat apa yang terjadi kat student itu melalui bawah pintu. Fiqa terkejut melihat banyak darah mengalir di kaki student itu. Bekas pill terjatuh dan semua pill bertabur di atas lantai. Fiqa berdiri kembali.


Fiqa: (cemas) Awak?! Apa dah jadi kat awak? (mengetuk pintu dengan kuat) Awak?!!


                       Pintu terbuka tetapi tiada sesiapa. Fiqa terkejut dan hairan. Fiqa berpusing kebelakang. Tiba-tiba..


Student: Awak nak tolong saya??


Fiqa: (Terkejut) Ahhhhhh!!


                      Student perempuan itu tiba-tiba muncul dengan banyak berlumuran darah dan memegang janin bayi. Fiqa terus berlali lintang-pukang keluar dari toilet..




BERSAMBUNG....

2 comments:

  1. sial.. ko saje je kan! letak2 nama aku!

    ReplyDelete
  2. haahahah...
    mana ada saja....
    dah mmng aq pilih nama tu sjak azali lagi...
    ko je yg prasan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: