Kerabat diRaja:

Thursday, February 17, 2011

Orang Makan Orang!

lurzanstory

Seorang ayah dan anak dari golongan kanibal, sedang berburu untuk mendapatkan daging manusia. Buruan mereka kali ini untuk santapan malam. Tidak lama kemudian muncul seorang lelaki tua yang kurus.

Lalu si anak pun berkata,"tengok pak!! Adak mangsa!"
"Jangan!" kata ayahnya,"lihat saja tubuhnya,tak adak isi,
tentu tak cukup untuk kitak. Lagikpun tentu adak penyakit."

Tidak lama lepas itu, muncullah pula seorang lelaki gemuk.
Maka dengan girang, si anak pun berkata,"Wah, itu rezeki
kitak pak, tahan untuk duak hari!" "Jangan!" kata ayahnya,
"Kitak boleh mati kenak serangan sakit jantung kalu makan
daging diak yang banyak lemak. Tunggu saja yang lain."
Sekian lama menunggu hari pun dah hampir senja, 
tiba-tiba muncul seorang gadis yang sangat cantik dan 
seksi giler kat tempat mereka menunggu mangsa.

Maka sekali lagi si anak berkata dengan girang,
"Uiiih!!! Pak yang kalik ini bagus pak, tentu isik diak lazat.
ayuk kitak makan, lapar nih..." "Jangan!" sekali lagi
ayahnya berkata,"kitak tak akan makan perempuan inik." 
"kenapa pak?" tanya si anak. Lalu ayahnya pun
menjawab," Sebab kitak akan bawak diak balik rumah
dalam keadaan hidup....., untuk santap malam inik,
kitak makan saja ibu mu....."

Saturday, February 12, 2011

Pengetahuan am #2

lurzanstory



Hanya nyamuk betina yang akan menggigit kerana protin dari darah diperlukan untuk pengeluaran telur..







Cimpanzi boleh belajar mengenali dirinya di cermin tetapi monyet tidak boleh berbuat demikian..








Lalat mempunyai 4000 kanta di setiap matanya..






Burung Belatuk boleh mencatuk dua puluh kali dalam masa satu saat..






Manusia mempunyai ledih kurang 600 otot, tapi ulat bulu ada ledih 4000 otot!!






Ikan emas akan bertukar warna putih jika diletakkan di dalam bilik yang gelap..






Hanya unta simpan kebanyakkan lemaknya di dalambonggol.. Jika makanan sukar di cari, lemak ini akan memberi tenaga. Apabila lapar bonggol akan mengecut, kadang-kadang jatuh dan mengendur ke tepi. Selepas beberapa minggu rehat dan makan, ia akan menjadi kental dan berisi semula. Ianya bukan tempat menyimpan air seperti anggapan orang ramai.






Burung kakak tua tidak boleh bercakap. Ia cuma suka mengajuk/meniru bunyi siulan dan kata-kata..






Koala bukan beruang. Ianya tidak ada kaitan langsung dengan beruang tetapi dengan kanggaru dan wombat.






Tulang-tulang burung merpati lebih ringan daripada bulunya.





BUrung gagak berkebolehan untuk mengesan masalah.. Ia cepat mengetahui bahawa kereta yang bergerak tidak merbahaya kecuali apabila pemandunya keluar dan ia akan terbang pantas. Di kawasan ia selalu diburu, ia tahu membezakan diantara pemburu yang bersenjata dan peladang dengan peralatannya.






Secara harfiah kita boleh menghipnosis seekor ayam dengan memegangnya dan kemudian melukis satu garisan di atas tanah berkali-kali. Ayam tersebut akan berada di tempat tersebut selama mana yang kita kehendaki.








Bebiri akan berbunyi baa, kambing berbunyi maa. Sesungguhnya, suara mereka berbeza.






Seekor siput mempunyai 25000 gigi..



Tangapan yang mengatakan anjing dan kucing adalah musuh yang semula jadi(seperti pepatah, "bergaduh seperti anjing dan kucing") adalah pernyataan yang berlebih-lebih, malah adalah tidak benar. Secara am, anjing dan kucing boleh berkawan baik dari kucing dan kucing atau anjing dan anjing.

Friday, February 11, 2011

LAWAK LUCAH!!

lurzanstory

U definately will have a good laugh if u can understand hokkien...
Two old friends - a Chinaman and a Malay were having a 
conversation recently...

Apek: Lu potong zaka ada bagut ka?

Ali: Manyak bagus.. Bila u potong haa, lu punya barang manyak bersih loo..

Apek: err.. Saya kawan ala cakap, potong zaka aaahh.. manayk problem..

Ali: Apa problem?

Apek: Banyak buang lui, lagi aahh.. dia punya performance tadak bagut.. manyak cinang semput loo..

Ali: Cehh.. apek, lu apa cerita... saya suda lama potong, tada apa problem.. bini saya manayk puas woo..

Apek: Lu mini puas sama itu potong zaka ka??

Ali: Ya laaa. Bila lu potong aahh.. lagi sedap main woo.. lu lagi lambat pancut..

Apek: err.. lu punya 1.3 atau 1.5??

Ali: Woi apek cakap baik2 sikit haa..  saya punya 6 inci laa..

Apek: Tiu nia ma.. lu jangan main2 haa.. mana ada potong zaka 6 inci.

Ali: Cilaka apek ni.. nah tengok(opens his trousers).

Apek: Chee sin punya olang.. gua cakap baik2.. tu tunjuklu punya lanchiau..

Ali: Abis... lu tada percaya.. saya tunjuk la..

Apek: Saya tadak tanya sama lu punya lanchiau... saya tanya lu pasal itu nasional car.. potong zaka.. bolo punya olang..

Ali: Aiya... apek... lain kali lu sebut betul2 la.. kasi susa saja.. Bukan potong zaka la.. Proton Saga....... lah.

I know u are laughing... pass it to your friends 
who need a laugh too...
:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: