Kerabat diRaja:

Thursday, November 4, 2010

LARA Perhiasan (episod 3)

11 TAHUN KEMUDIAN
RUMAH SHUZI

putri berlari masuk ke dalam rumah shuzi sambil memegang sehelai kertas..

Putri: cik....!! Tngok ni..

Shuzi keluar dari dapur.

Shuzi: tengok apa..? (melihat kertas itu), haaaa?? Ya Allah...

Putri: cik tngok lah betol-betol..

Shuzi: ye ye, cik tngok.. Tahniah putri.. Tak sia-sia kamu belajar selama ni..
Kamu dapat 9a.. Cik bangga dengan kamu,putri..

Putri: terima kasih cik.. Semua ni pun berkat doa cik untuk putri..

Shuzi: dan berkat usaha kamu selama ni..(senyum), kalau ibu kamu nampak kejayaan kamu ni mesti dia bangga..

Putri: dah la cik, jangan sebut pasal pempuan tu.. Putri tak nak dengar..

Shuzi: putri.. Tak baik kamu cakap macam tu..

Putri: apa yang tak baik? Yang dia tinggal kan putri selama ni baik sangat ke?

Shuzi: putri...

Putri: dah la cik, kejayaan putri hanya untuk cik dan putri je.. Bukan untuk orang lain.. Termasuk perempuan tu..

Putri terus naik ke tangga lalu menuju ke bilik nya..

Shuzi: putri-putri.. (senyum sinis dan menaik kan sebelah keningnya)

Bilik Putri

putri masuk ke biliknya lalu duduk di atas katil..

Putri: aku benci kau.. Kalau boleh aku tak nak ingat kau lagi.. Sebab kau pun tak pernah nak ingat aku..

Air mata putri mengalir di pipinya..

Keesokkannya

tit tit!!(bunyi hon)

shuzi bergegas keluar rumah dan melihat ada postman..

Shuzi: kejap! Eh.. Abang Daha..

Shuzi mendekati postman itu.

Shuzi: surat untuk Shuzi ke?

Daha: tak, dia tulis kat sini...untuk putri..

Shuzi:ouh.. Bak sini.. Ingatkan untuk shuzi.. Cuba abang cek.. Manalah tau surat shuzi terselit kat mana-mana ke?

Daha: ish.. Tak ada lah.. Dah lah.. Abang nak pergi dah ni.. Bye..

Shuzi: ala abang ni.. Bye.. Lain kali datang lagi ye!

Shuzi masuk ke dalam rumah..

Shuzi: putri..! Ada surat untuk kamu ni ha..

Putri: kejap cik..

Putri turun dari tangga.

Putri: mana?

Shuzi: nah..

Putri: aik.. Dah tebuka dah.. Cik dah baca ea?

Shuzi: eh, tak lah.. Mana ada..

Putri: emm.. Tak pe..

Putri melihat surat itu.

Putri: hah? Biar betul..?


BERSAMBUNG...

P/s: apekah yang terkandung dalam surat itu?
Adakah surat itu mengandungi berita baik atau buruk?
Semua itu akan terjawab dalam episod akan datang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: