Kerabat diRaja:

Monday, October 18, 2010

Ketawa Penawar Duka 4

Udin adalah mat rempit paling ganas di kampungnya, Kampung Tualang Empat. Walaupun motosikalnya buruk, tapi akibat keterorannya menggodek enjin motosikal itu, maka jadilah Udin raja rempit.

Udin boleh cilok dalam pokok getah, Udin juga boleh cilok dalam sawah. Siapa berlumba dengan Udin, pasti makan asap punyalah.. Siapa kat Udin tak pernah tergolek atar jalan. Pernaaaah. Sepanjang keriernya sebagai mat rempit, dah 13 kali udin menyelanak atas jalan raya. Tapi nyawanya liat betul.

Disebabkan kebrutalannya itu, tiada siapa berani naik motor dengan Udin. Kecuali neneknya. Itupun kerang terpaksa, kerang hari itu neneknya hendak ke klinik sebab demam panas. Kebetulan masa itu tiada di rumah, maka hendak tak hendak, nenek Udin terpaksa naik motosikalnya. Lalu berkatalah Udin si raja rempit..

Udin: okey nek, pegang kuat-kuat ya...nanti jatuh!
Nenek: iyolah Din oii, nenek dah pogang kuek-kuek la ni ha...
Udin: jangan lupa pegang kuat-kuat ya, nek!!!Udin nak rempit ni!! (udin mengingatkan lagi)
Nenek: yolah, yolah, yolaaahhh! Nenek dah pogang kuek la nh, apo ekau takut sangat.?
Udin: kalau macam tu, kita blah ya, nek?
Nenek: yolah, lagi copek sampai klinik, lagi baguih. Kepalo nenek dah poning ni aaa...

Lalu Udin pun merempit motornya. PREETTTT!!! Tapi, seketika itu juga terdengar benda jatuh BUUAAAAKKKK!!!!! Udin terperanjat, lalu dia pun menoleh ke belakang, dan ternampak neneknya terbaring atas tanah. Si nenek meraung ''aduih, aduihhh!!!''

Udin: lah, macam mana boleh jatuh ni,nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat agaknya?
Nenek: nenek dah pogang kuek-kuek dah tadi!!
Udin: nenek pegang kat mana?
Nenek: kek pagar rumah.

Kejadian itu menyebabkan nenek Udin patah pinggang. Udin terus insaf tidak mahu jadi mat rempit lagi sebab neneknyalah yang membelanya semasa kecil dulu, sebab bapanya kerja askar, selalu bawa ibunya pindah kem. Udin kini melanjutkan pelajarannya di Politeknik mara dalam bidang jahitan. Neneknya pula lumuh separuh badan. Motosikal udin dah kena bakar dengan bapaknya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: