Kerabat diRaja:

Monday, October 18, 2010

cinta hingga akhir hayat 2..


Saya sedih sangat...
Tak tau nak cakap macam mana..

Sampai sekarang saya masih simpan  lagi liontin yang dia hadiah kan
kat saya dulu...

Tapi saya mungkin tak perlukannya lagi..
Sebab dia pun tak perlukan saya..
 

Seminggu lepas tu..
datang sorang perempuan..
Perempuan tu lah yang saya nampak
dengan dia ari tu....
Saya terkejut sangat bila tengok dia pakai liontin
yang saya buang...
 

Baru lah saya tau yang Lili ni adik dia..
Lili datang sebab nak bagi balik liontin tu..
dan dia datang
 nak bagi tau something..

Lili kata selama kami tak jumpa dia dekat hospital..
dia kena barah otak..
terok sangat..
Lili bagi tau yang dia ada datang jumpa saya malam tu..
saya tak tau pulak..
jadi saya tanyak Lili..
"mana hafiz?"

Kalau lah saya sabar sikit je lagi..
mesti saya dapat jumpa dia buat kali terakhir..
Cinta dia dengan saya memang sampai akhir hayat..
"saya sayang awak sangat-sangat Hafiz,
untuk selamanya.."
 

Ketawa Penawar Duka 4

Udin adalah mat rempit paling ganas di kampungnya, Kampung Tualang Empat. Walaupun motosikalnya buruk, tapi akibat keterorannya menggodek enjin motosikal itu, maka jadilah Udin raja rempit.

Udin boleh cilok dalam pokok getah, Udin juga boleh cilok dalam sawah. Siapa berlumba dengan Udin, pasti makan asap punyalah.. Siapa kat Udin tak pernah tergolek atar jalan. Pernaaaah. Sepanjang keriernya sebagai mat rempit, dah 13 kali udin menyelanak atas jalan raya. Tapi nyawanya liat betul.

Disebabkan kebrutalannya itu, tiada siapa berani naik motor dengan Udin. Kecuali neneknya. Itupun kerang terpaksa, kerang hari itu neneknya hendak ke klinik sebab demam panas. Kebetulan masa itu tiada di rumah, maka hendak tak hendak, nenek Udin terpaksa naik motosikalnya. Lalu berkatalah Udin si raja rempit..

Udin: okey nek, pegang kuat-kuat ya...nanti jatuh!
Nenek: iyolah Din oii, nenek dah pogang kuek-kuek la ni ha...
Udin: jangan lupa pegang kuat-kuat ya, nek!!!Udin nak rempit ni!! (udin mengingatkan lagi)
Nenek: yolah, yolah, yolaaahhh! Nenek dah pogang kuek la nh, apo ekau takut sangat.?
Udin: kalau macam tu, kita blah ya, nek?
Nenek: yolah, lagi copek sampai klinik, lagi baguih. Kepalo nenek dah poning ni aaa...

Lalu Udin pun merempit motornya. PREETTTT!!! Tapi, seketika itu juga terdengar benda jatuh BUUAAAAKKKK!!!!! Udin terperanjat, lalu dia pun menoleh ke belakang, dan ternampak neneknya terbaring atas tanah. Si nenek meraung ''aduih, aduihhh!!!''

Udin: lah, macam mana boleh jatuh ni,nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat agaknya?
Nenek: nenek dah pogang kuek-kuek dah tadi!!
Udin: nenek pegang kat mana?
Nenek: kek pagar rumah.

Kejadian itu menyebabkan nenek Udin patah pinggang. Udin terus insaf tidak mahu jadi mat rempit lagi sebab neneknyalah yang membelanya semasa kecil dulu, sebab bapanya kerja askar, selalu bawa ibunya pindah kem. Udin kini melanjutkan pelajarannya di Politeknik mara dalam bidang jahitan. Neneknya pula lumuh separuh badan. Motosikal udin dah kena bakar dengan bapaknya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: