Kerabat diRaja:

Thursday, September 16, 2010

LARA Perhiasan (episod 2)

Puteri:Ibu, apa yang jadi kat ibu ni..?

                          Surizan memegang kepalanya yang terhantuk di almari lalu dia bangun dan terus duduk di atas katil. 


Surizan: Ibu tak pape sayang.. Puteri, Puteri harus ingat..walau apapun yang terjadi..kita tak baleh berpisah..


Puteri: Baik ibu, Puteri sayang ibu..


                         Keesokkan harinya, Puteri bangun dari tidur.. Puteri tidur sebilik dengan ibunya.
Puteri melihat sekeliling, ibunya tidak kelihatan. Puteri terlihat sekeping surat di letakkan di atas meja solek. Puteri terus membaca surat itu.


                         "puteri,ibu terpaksa pergi.. ada benda penting yang mak harus lakukan. Ibu mintak maaf sangat-sangat sebab terpaksa terpaksa tinggalkan kamu. Ibu janji, lepas mak daptkan balik adik-adik kamu, Ibu akan balik jumpa puteri"


                           Puteri terus menangis dan menggenggam surat itu. tidak lama kemudian seorang perempuan datang ke rumah Puteri. Shuzi, makcik bongsu puteri.


Shuzi: Puteri.. kamu tak apa-apa ke..? Cik faham perasaan kamu.. 


Puteri: Puteri tau.. ibu lebih sayangkan adik-adik dari Puteri..


Shuzi: ish.. tak baik kamu cakap macam tu.. ibu Puteri tetap sayang puteri macam mana dia sayang adik-adik puteri..


Puteri: Tapi.. ibu dah janji tak nak tinggalkan puteri walau apa pun yang jadi..


Shuzi: emm.. tak pe lah puteri.. ibu puteri dah suruh cik untuk jaga puteri.. jadi pergi lah kemas barang-barang puteri.. lepas ni puteri akan tinggal dengan cik..


11 tahun kemudian
Rumah Shuzi


                      Puteri berlari masuk kerumah shuzisambil memegang sehelai kertas..


Puteri: Cik.....!! Tengok ni...!


                      Shuzi keluar dari dapur..


Shuzi: Tengok apa..? (melihat kertas itu), haaa?? Ya Allah....


BERSAMBUNG..


P/S: apa yang ada tertulis dalam kertas tu...? dan apa yang membuatkan mereka terkejut..?
semuanya akan terjawab dalam episod akan datang..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bendahari Diraja:

Pengunjung Dari Kerajaan Lain: